Tuesday, March 13, 2007

Dans Paris

I loved the dancing on ecstacy scene, and there's Romain Duris' bottom. I thought the way his depression was portrayed was spot on. And I hate musicals but the je t'embrasse et ca passe sequence was beyond beautiful. See below. But it's classic European arty farty cinema and painful and pretentious much of the time.

Paul: Sais-tu ma belle que les amours, les plus brillants ternissent. Le sale soleil du jour le jour les soumets au supplice. J'ai une idée inattaquable pour éviter l'insupportable, avant la haine, avant les coups, de sifflet ou de fouet, avant la peine et le dégoût, brisons la s'il te plait.
Anna: Non je t'embrasse et ça passe, tu vois bien. On s'débarrasse pas de moi comme ça. Tu croyais pouvoir t'en sortir en me quittant sur l'heure du grand amour qui doit mourir, mais vois-tu je préfère, les tempêtes de l'inéluctable, à ta petite idée minable. Avant la haine, avant les coups, de sifflet ou de fouet, avant la peine et le dégoût, brisons la dis-tu.
Paul: Mais tu m'embrasses et ça passe, je vois bien. On s'débarrasse pas de toi comme ça. Je pourrais t'éviter le pire...
Anna: ...mais le meilleur est à venir.
Les deux: Avant la haine, avant les coups, de sifflet ou de fouet, avant la peine et le dégoût...
Paul: ...brisons la s'il te plaît.
Anna: Non, je t'embrasse et ça passe, tu vois bien.
Les deux: Avant la haine, avant les coups, de sifflet ou de fouet, avant la peine et le dégoût...
Anna: ...brisons la dis-tu.
Paul: Mais tu m'embrasses et ça passe, je vois bien. On s'débarrasse pas de toi comme ça.
Anna: On s'débarrasse pas de moi comme ça...

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

so you didn't like the film?
delphine

1:21 AM  
Blogger Julia said...

Not overall, but the parts I mentionned, yes. SPOILER: I think the younger brother annoyed me and ruined a lot for me, it felt like such a nouvelle vague cliche of the young cad who bums and sleeps around and the even more cliched girlfriend who knows he sleeps around and lies and doesn't care about her but she still loves him, even sleeping outside his door. Blegh.

But Romain Duris...he's just gorgeous.

D, have you seen it? Thoughts?

9:50 AM  
Blogger Claire said...

RD's bottom? That's all I need to know...

11:01 PM  
Blogger Julia said...

Lola I hoped you would see that!

8:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

No I want to see it and I am waiting for it to come here! But I loved him in "De battre mon coeur s'est arrêté"...the film was quite good. I think he is so sexy.
delphine

1:17 PM  
Blogger Julia said...

He is so. sexy.

2:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

I SO want to see this movie. Thanks for reminding me/

5:03 AM  

Post a Comment

<< Home